Monday, November 30, 2009

اعتراف


فکر می کنم زمان آن رسیده است که اعتراف کنم.اعتراف کنم که مدت هاست افتاده ام در بیراهه و آنقدر جلو رفته ام که گم شده ام.مدت هاست که هر چه می سازم برای دلخوشی دل دیگری است.مدت هاست که در این بیراهه جلو می روم اما دیگر این من نیستم که گام بر می دارم،این بیراهه است که مرا به جلو می کشاند.مثل باتلاقی شده که آدم را در خود می کشد.گاهی چیزی به دستم می دهد و من نمی دانم که این دستاوردها به چه کاری خواهند آمد،اصلا خوب هستند یا بد.باید اعتراف کنم که جرأت بازگشت ندارم.جرأت ندارم که هر چه به دست آورده ام،هر چه را که ساخته ام نابود کنم و این بار برای دلخوشی دل خودم شروع به ساختن کنم.



4 comments:

مرثا said...

منم باهات همراهم. فهمیدی چی کار میشه کرد به منم بگو.

Solidus said...

تجربه جالبی دارم که لازم میبینم با شما در میان بگذارم.

این که فاکتوری در زندگی انسان شروع به ایجاد انگیزه و به مسیردهی میپردازد، موضوع جالبی است اما، اما های زیادی دارد. تجربه ام به من آموخت که انسان ها اگر چه مطلق گرا میباشند ولی ذاتا خصوصیات نسبی دارند. یعنی فاکتور مورد نظر موضوع تغییر و تحول در بطن زمان و از همه مهمتر بازیگر نقوش متفاوت در صحنه های متفاوت است. ای کاش باتلاقی که مجذوب غرق شدن در آن شده اید شما را نکشد. کشته شدن شخصیت در نتیجه پایمال شدن نظام عقاید تراژدی ساده ای همچون تراژدی های پس از مرگ های فیزیکی نیست. فراموش نکنید.

حالتی را که وصف نموده اید نشانه های جهنم است. یعنی حالتی که جرأت، اراده و استقلال انسانی در آن ضایع شده است. حالتی که انسان دیگر خود نیست*. امیدوارم بیراهه ای که وصف نمودید، شما را به جایی سوق ندهد که در آخر متوجه شوید خود را کشته اید.

منفعت طلبی اگرچه تعبیری زشت یافته است اما زندگی که خود بیراهه ای بیش نیست، می آموزد که منفعت طلب نبودن یعنی بردگی.


* Axonduvçuluq nədir?
Prof. Güntay GəncAlp

Universal Emptiness said...

"مدت هاست که در این بیراهه جلو می روم اما دیگر این من نیستم که گام بر می دارم،این بیراهه است که مرا به جلو می کشاند.مثل باتلاقی شده که آدم را در خود می کشد"

This Was Great....

parisa said...

che jaleb manam ye ruz to daftar khateratam neveshtam:to biraheyi oftadam ke manoo ba khoodesh mibare,va man bi hich moghavemati hamrahish mikonam!albate man kolan to ye faze dige budam!