Sunday, September 20, 2009

خیابان


می گوید:" آدرس لطفا".شروع می کنم یه گفتن.لا به لای حرفهایم می گویم تخت طاووس.پوزخندی می زند و می گوید:"آخه شما اصلا سنت قد می ده به اون زمانی که اسم این خیابون تخت طاووس بوده؟!"
حوصله بحث کردن ندارم ولی توی دلم می گویم اسم این خیابان تخت طاووس است چون مردم این جوری صدایش می کنند و این نه ربطی به سن و سال من دارد و نه ربطی به آن تابلویی که رویش نوشته شده استاد مطهری.
بعضی چیرها عوض نمی شود.درست مثل بعضی چیزها که عوض می شود.مثلا آن یکی خیابان را همه سهروردی صدا می کنند،قبلا اما فرح بوده.هر چند که من فکر می کنم عوض شدن همین هم هیچ واقعیتی را تغییر نمی دهد!


پ.ن: زیاد سر به سر این خیابان نگذارید
خسته است و تلخ و روزگار بدی را پشت سر گذاشته
از دست اش نمی آید کوچ کند
و متاسفانه
عوض کردن اسمش هیچ چیز را عوض نمی کند
زیاد سر به سر این خیابان نگذارید.



No comments: